honary

honary

honary

honary

رنگ های مناسب برای اتاق خواب نوجوانان

ایده ها و رنگ های مناسب برای اتاق خواب نوجوانان


در طی این مقاله به معرفی ایده ها و رنگ هایی خواهیم پرداخت که شما می توانید در اتاق کودک نوجوانتان استفاده کنید.

 

breathtaking white paint wooden furniture teenagers bedroom colorful paint sets for youth bedrooms fascinating teen bedroom decorating ideas with light

 

 

دیر یا زود بالاخره زمان رنگ آمیزی اتاق پسریا دختر نوجوانتان فرا میرسد و شما باید در این خصوص تصمیم های بسیار مهم و جدی را بگیرید این که از چه رنگی استفاده کنید؟ یا چه مسائلی را مدنظز داشته باشید؟ به صورت کلی پیشنهاد ما این است که پیش از انجام هر کاری از کودک نوجوانتان سوالات بالا را بپرسید و این مسئله را به آن ها گوشزد کنید که کار رنگ امیزی برای یک باز در طول یک مدت طولانی انجام می شود و مسئله ای نیست که شما بتوانید به صورت هفتگی آن ها را تغییر بدهید.


در طی این مقاله به معرفی ایده هایی خواهیم پرداخت که به خوبی میتوانید اتاق فرزندانتان را با آن ها رنگ آمیزی کنید.

 

رنگ اتاق پسران نوجوان
امروزه، نوجوانان به مفاهیم سنتی از رنگ پسران و رنگ های دخترانه محدود نمی شوند زیرا به علت هنجارهای فرهنگی، فشارهای دوران نوجوانی یا احساس عمیق درونی ممکن است استفاده از رنگ های غیر معمولی پسران را در خطرات جبران ناپذیری قرار دهند.
آبی، همانطور که اکثر مردم می دانند، پیش بینی های قدیمی است و برای چندین دهه به طور مستمر در اتاق پسران نوجوان استفاده شده است با این حال از رنگ آبی تعدادی سایه مختلف وجود دارد و این که پسر شما خواهان یک سایه تیره یا سبک تر، رنگ خاموش و یا روشن، باشد به سبک، شخصیت و حالت خود بستگی دارد. در اینجا پاسخ اشتباهی وجود ندارد یک اتاق آبی اغلب با رنگ های سفید و یا شاید آبی تیره تر یا آبی روشن تر ترکیب می شود. اغلب اتاق های سیاه و سفید با چندطیف رنگی از جمله نارنجی یا سبز نیز قابل ترکیب هستند.


در نهایت تعجب نکنید که اگر پسر نوجوان شما اتاق خود را به رنگ تیم مورد علاقه خود دربیاورد: برای مثال اگر فرزند شما طرفدار تیم یوونتوس باشد مطمئنا سعی می کند تا طیف رنگی مشهور سیاه و سفید این تیم را وارد فضای خانه کند یا بالعکس اگر طرفدار تیم بارسلونا باشد بیشتر سراغ دو رنگ قرمز و آبی خواهد رفت.

 

bedroom colour scheme ideas color palettes blue combinations green schemes grey and yellow carpet with teenage gray for drop gorgeous

 

رنگ اتاق دختران نوجوان
مانند پسران، دختران متعهد به رنگ های سنتی گذشته نیستند، اما هرچند ممکن است آنها را انتخاب کنند. در کنار هم قرار گرفتن رنگ هایی همچون صورتی با سفید و یا صورتی تیره تر ممکن است طیف رنگی مناسب تری برای این دسته از دختران نوجوان باشد با این حال باز هم ممکن است برای بعضی از دختران بیش از حد دخترانه یا قدیمی باشد، اگرچه ممکن است دیگران آن را دوست داشته باشند. شما می توانید انواع مختلفی از صورتی سنتی مانند رنگ ماهی قزل آلا و یا مرجان و حتی صورتی گرم را امتحان یا مورد بررسی قرار دهید.


با این حال، بنفش و آبی دریایی به نظر می رسد انتخاب مناسبی برای بسیاری از دختران امروزی باشد زیرا  به آنها احساسی همچون رنگ صورتی می دهد اما با یک نگاه کلی پیچیده تر.

 

0170436

 

به نوجوانان در انتخاب رنگ اتاق کمک کنید
مهمترین مسئله برای اتاق خواب نوجوانان، یک طرح رنگی است که می توانند با آن خوشحال باشند. همچنین سعی کنید در زمینه طراحی اتاق های نوجوانان طرح ها و مسائل گوناگونی را مد نظر داشته باشید و از گزینه های استفاده کنید که بیشتر باب میل نوجوانان است. با این حال قبل از اینکه هر انتخابی را انجام دهید می توانید با فرزندان خود نگاهی به سایت هایی مانند Pinterest یا Huzzz بیاندازید زیرا این وبسایت ها به آنها بیشتر از قبل در یافتن طرحی که به آن علاقه دارند کمک می کند.

 

کاشی

نقاشی ساختمان بی‌شک یکی از عناصر اصلی زیبایی و آرامش در محیط زندگی، رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان است. نقاشی از هر دو منظر جلوه ظاهری و کیفیت بسیار حائز اهمیت است. می‌توان گفت مهمترین بخشش در نقاشی، زیر سازی با کیفیت است. علاوه بر اینکه نقاش باید در این مرحله بسیار وسواس به خرج دهد، استفاده از متریال با کیفیت در این مرحله بسیار مهم است. اگر در مرحله زیرسازی آنچه گفته شد انجام نپذیرد، در مدتی نسبتاً کوتاه رنگ دیوار دچار ترک‌ و پوسته پوسته شدن می شود و با سرد و گرم شدن هوا به صورت تدریجی رنگ ور مل‌آید که یکی از بدترین مواردی است که در بسیاری از خانه ها و ساختمان ها دیده می شود. همچنین اگر در اجرای مرحله رنگ‌آمیزی ساختمان برخی ریزه‌کاری های مهم نادیده گرفت شوند در همان ابتدا موجب نارضایتی شما خواهد شد. برای مثال می‌توان به امواجی که در سطح نقاشی شده ایجاد می‌شود و همچنین به جای ماندن رد قلموی نقاشی اشاره کرد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، واضح است که رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمان امری ظریف و حساس بوده و اجرای صحیح آن نیازمند مهارت و دقت بالایی است. بنابراین تمام مراحل، باید منظم، با حوصله و دقیق انجام شود تا هم از نظر کیفیت و هم از نظر ظاهر ، نتیجه‌ی مطلوب را در پی داشته باشد. بسیاری از افراد هنگام اقدام برای نقاشی ساختمان، با قیمت‌ها و شرایط متنوعی مواجه می شوند که بعضاً تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند. در نهایت نیز عموم مشتریان از خدمتی که دریافت کرده‌اند، راضی ‌نیستند. خدمات نقاشی ساختمان در تهران در اوستاپ، بهترین نقاش‌های ساختمان جمع‌آوری شده و تمامی آنها فعالیت‌های خود را طی فرآیندی مشخص و دقیق و به علاوه با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار به انجام می‌رسانند. متخصصانی که سابقه همکاری با آنها در پروژه‌های ساختمانی پیشین به چندین سال رسیده و پس از سال ها گزینش در پروژه های مختلف گرد آوری شده‌اند. مجموعه یاور این اطمینان را می دهد که خدمتی ارائه خواهد شد که خیال مشتریان از کیفیت، قیمت مشخص و نحوه‌ی ارائه‌ی خدمت راحت خواهد بود

رنگ آمیزی سقف

گر یک سقف بلند را با رنگ تیره تر از دیوار ها رنگ آمیزی کنید کوتاه تر به نظر میرسد. با همین روش میتوانید رنگ سقف را روشن تر از دیوارها بگیرید تا بلندتر دیده شود. استادکاران نقاشی ساختمان رنگ سقف را با ترکیب کردن کمی تیره تر و یا روشن تر میکنند تا جلوه مناسب اتاق را ایجاد نمایند. اگر از همان رنگ سقف برای رنگ کردن چارچوب در و قرنیز دیوار نیز استفاده کنید اتاق دلنشین تر و متناسب تر به نظر خواهد آمد.

در نقاشی ساختمان همیشه یک نقطه کانونی برای فضا در نظر بگیرید. با رنگ متضاد دیوار و قرنیز و یا تیره تر کردن یک دیوار میتوان به سادگی ظاهر هر اتاقی را تغییر داد، با انتخاب مناسب رنگ های دیوار میتوان کاری کرد اتاق کوچکتر یا بزرگ تر به نظر برسد. هر جزء خاص اتاق را میتوان با انتخاب رنگ درست در کانون توجه قرار داد. راه پله های نرده ای که در میان اتاق قرار دارند اگر کمی تیره تر از دیواره ها رنگ شوند به یک نقطه کانونی خارق العاده تبدیل میگردند.

با بکار بردن رنگ های خنثی در نقاشی ساختمان میتوانید فضا را شیک و مد روز نشان دهید. منظور از رنگ های خنثی سفید و شیری و کرم ساده نیست. برای مثال میتوانید دیوارها را به رنگ کرم در آورید و از قهوه ای با تناژ قرمز برای قرنیز استفاده نمایید. حال با انتخاب اثاثیه رنگی مثل مبل و کوسن های رنگی یک فضای شیک و مد روز ایجاد نمایید. رنگ های خنثی دست شما را باز میگذارند و هر زمان که بخواهید با چند تغییر ساده در اثاثیه میتوانید حس و حال اتاق را تغییر دهید. همچنین میتوانید از طیف های روشن تر یا تیره تر رنگ های خنثی در نقاشی ساختمان کمک بگیرید و ظاهر اتاق را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. به خاطر داشته باشید هر چه رنگ اتاق روشن تر باشد بزرگ تر به نظر میرسد.

 

گروه نقاشی ساختمان یاور با استفاده از کادری مجرب و حرفه ای ترین نقاشان در این حرفه در زمینه انواع نقاشی ساختمان شامل نقاشی ساختمان با رنگ روغن، نقاشی با رنگ پلاستیک نقاشی با کنیتکس، نقاشی با رنگ آکریلیک و نیز استفاده از بهترین رنگها مثل جوتن آماده همکاری و خدمت رسانی به شما همشهریان تهرانی می باشد.

این گروه نقاشی ساختمان را بصورت ترکیبی فراهم نموده و شما دیگر لازم نیست دیوار منزلتان را بصورت یکدست با یک رنگ نقاشی نمایید.

شما می توانید در کار نقاشی ساختمان ترکیبی از چند رنگ را بکار برده و با استفاده از رنگ های روغن ، پلاستیک ، همچنین رنگ هایی نظیر رنگ مالتی کالر و غیره استفاده نمایید.

در کار نقاشی ساختمان معمولاً مرسوم است که نقاشی سقف را با استفاده از رنگ پلاستیک انجام می دهند.

برخی از زمینه های فعالیت نقاشی ساختمان و منزل را در لیست زیر خدمتتان ارائه می دهیم

نقاشی ساختمان در تهران

نقاشی نمای بیرونی ساختمان

نقاشی ساختمان  در غرب تهران

نقاشی دیوارهای سرویسهای بهداشتی

اتحادیه نقاشی ساختمان

همچنین این گروه قادر است از رنگهای متالیک و پلی استر نیز در کار نقاشی منزل استفاده نماید.

رنگ های برای قسمت های مختلف منزل

1. آشپزخانه

آشپزخانه قلب منزل است و نیازمند توجه بسیاری است، برای همین باید از رنگ های فلت یا مات به هیچ وجه استفاده نکنید، زیرا اصلا مناسب آشپزخانه نیست. آشپزخانه باید روشن باشد و هرچه روشن تر باشد، فضای کلی خانه را شاداب تر و روشن تر خواهد کرد. نوع رنگی برای آشپزخانه به کار میرود، رنگ مخصوص نمای داخل است. سعی کنید کمی از رنگ های براق روشن استفاده کنید زیرا این رنگ است که بر اشتهای افراد تاثیر گذار است.

2. حمام

به خاطر وجود رطوبت زیادی که در حمام است، حتما باید از نوع رنگ مخصوصی استفاده کنید تا در برابر رطوبت مقاوم پذیر باشد. نوع رنگی که برای این قسمت به کار می رود، رنگ مخصوص نمای داخل است و همچنین حتما باید برچسب مخصوص حمام روی آن خورده باشد. توصیه می کنیم که مانند آشپزخانه حتما از رنگ های روشن برای حمام مانند آبی روشن یا کاشی های سفیدرنگ استفاده کنید.

3. سقف

در خصوص سقف و اهمیت آن در منزل بارها صحبت شده است. سقف دیوار مجزای منزل نیست و حتما باید از رنگ مخصوص برای آن استفاده کرد، زیرا فرمول خاصی برای تولید آن به کار می رود. بهترین رنگی که برای سقف استفاده می شود، رنگ سفید است. توجه کنید که برندهای مختلفی برای رنگ های سقف وجود دارد ولی باید دقت کنید که حتما از رنگ های باکیفیت استفاده کنید. توصیه دیگر این است که حتما از رنگ های فلت و ساده استفاده کنید، زیرا هرچه ساده تر باشد، تمایز آن ها با دیوار بهتر است.

4. چهارچوب ها

چهارچوب ها درست است که از فضای کوچکی برخوردار هستند اما توجهی که باید به آن ها شود، بیشتر از بقیه مکان ها می باشد. رنگ هایی که برای چهارچوب ها استفاده می شود، کاملا خاص است برای حتما باید از رنگ های براق و قلموهایی استفاده کرد که رد و اثر آن ها نمانند.

5. دوش های حمام و ابزارها

شاید دوش های حمام و ابزارهایی مانند لوله ها خیلی در نظر اول مورد توجه قرار نگیرند، اما باید بدانید رنگ کردن آن ها همیشه باید مورد توجه قرار گیرد. البته ما رنگ خاصی برای این ابزارها نداریم و اصولا همان رنگ عادی که برروی دیوار به کار می رود هم می توان استفاده کرد. یکی ازموارد استفاده، موقعی است که لوله شما زنگ رده است که می توان تا حدی از خراب شدن آن پیشگیری کرد.

6. کاشی ها

کاشی ها ازمواردی هستند که ممکن است که در خیلی از مکان های منزل مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه به کار بروند. اصولا کاشی ها رنگ نمی کنند مگر اینکه خراشیدگی آن به حد بدی باشد که اصولا سعی می کنند آن ها را تعویض کنند که مستلزم پرداخت هزینه گزافی است. ولی برای کاشی کاری رنگ های مخصوصی وجود دارد که حتما باید از آن ها استفاده کنید.

7. اتاق ها

اتاق ها دیگر مکانی هستند که حتما باید از رنگ های روشن در آن ها استفاده کنید. توصیه می کنیم که به هیچ وجه از رنگ های سفید براق استفاده نکنید. سفید های شیری یا رنگ های روشن مانند صورتی، سبز و غیره که دیگر سلیقه ای برای اتاق ها مخصوصا اتاق بچه ها توصیه می شود.

 

انچه باد در حین کاشی کاری و نظارت بر کار بدانید

 روش اجرا کاشی کاری

  • روش دوغابی: این روش در محلی استفاده میگردد که سطح پشت کاشی ناهموار و تراز نباشد
  • روش چسبی: این روش در محلی استفاده میگردد که سطح پشت کاشی ناهموار و تراز باشد.÷س میتوان نتیجه گرفت چسپ کاشی برای نصب مجدد کاشی به روی کاشی ،کاشی به روی دیوار گچی ،کاشی به روی دیوار سیمانی و......به کار میرود .

 نبش های اضافی بدون هماهنگی با شما اضافه نشود .مثلا ممکن است در کنار لوله رایزر فاضلاب حمام یک لوله برق باشد و پیمانکار کاشی برای هرکدام از این لوله ها یک نبش جداگانه اجرا کرده باشد که واقعا اضافه است. سعی کنید به منظور زیبایی هرچه بیشتر کار از این مسئله جلوگیری کنید.

 به پیمانکار بگویید که خط تراز سرامیکها را طوری بزند که وقتی در ورودی باز میشود زیر آن 2 سانتی متر با سرامیک فاصله داشته باشد تا اصطلاحا فرش خور داشته باشد.

 نکات فنی مهم را بدانید

  • گاهی موارد کاشی پشت لوله‌های آبگرمکن یا دودکش بخاری و مکان‌های دیگری قرار می‌گیرد که باعث می‌شود کاشی گرمای زیادی به خود جذب کند و بر اثر انقباض و انبساط کاشی ترک می‌خورد در ضمن برای جلوگیری از این امر لوله‌ها را با پشم شیشه می‌پوشانند و برای چسبندگی بهتر ملات با عایق پشم شیشه از تور سیمی استفاده می‌کنند.
  • ایزولاسیون شما باید علاوه بر کف تا ارتفاع 40 الی 60 سانتی متر روی دیوار را هم بپوشاند و بعد روی آن کاشی شود .

 فراموش نکنید که بندکشی یک عنصر طراحی است

این یک راز بزرگ در کاشی کاری ساختمان است که بسیاری از صاحب خانه ها هنگام طراحی کاشی در نظر نمی گیرند. بندکشی می تواند تقریبا به عنوان یک چشم انداز مهم در طراحی تبدیل شود. شما می توانید رنگ بندکشی را تغییر دهید، کاشی های فضایی را برای تاکید و یا عدم تاکید بر بندکشی و بسیاری از چیزهای دیگر ضخیم تر یا باریک تر کنید. امکان طراحی بندکشی را نادیده نگیرد.

 

کاشی بین کابینتی

در انتخاب کاشی بین کابینت به این نکته توجه کنید که کاشی های را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با محیط درون دارند. در انتخاب کاشی های بین کابینتی باید به نکاتی توجه داشت بنابراین کاشی ای انتخاب کنید که دارای ویژگی های زیر باشند.

 قابل شستشو

  • مهمترین عامل در انتخاب کاشی این است که کاشی قابیلت شستشو را داشته باشد چرا که این امر برای بانوان بسیار مهم است. هر چند تمامی کاشی های بین کابینتی قابلیت شستشو را دارند ولی برخی از کاشی به مرور و به هنگام شسته شدن کیفیت خود را از دست می دهند.

 اندازه آشپزخانه

  • ا گر آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد می‌شود از رنگهای سفید و روشن استفاده کنید و همچنین کاشی‌های براق می‌توانند نور بیشتری را به داخل آشپزخانه بیاورند. اگر سقف آشپزخانه شما کوتاه است بهتر است کاشی کار آن  را بصورت عمودی کار کند. اینکار باعث بلندتر نشان دادن سقفها می‌شود.

 توجه به رنگ

  • در انتخاب کاشی و نوع رنگ دلخواه خود وسواس به خرج دهید و کاشی های بین کابینتی خود را طوری انتخاب کنید. که با کایبنیت شما هماهنگی داشته باشد. استفاده از کاشی دلربا در فضای بین کابینت سبب می شود تا ما اتحاد میان ملزومات آشپزخانه را مشاهده کنیم.

 توجه به چگونگی چیدمان کاشی های بین کابینت

  • نوع استفاده از کابینت تاثیر بسزایی در انتخاب نوع کاشی بین کابینتی دارد. به طور مثال اگر کابینت استفاده شده شما از چوب می باشد استفاده از رنگ سبز می تواند تلفیق جالبی را به وجود آورد. اگر نور زیاد آشپزخانه شما را اذیت می کند می توانید از رنگ های ملایم استفاده کنید، و اگر رنگ های روشن شما را آزار نمی دهد می توانید از رنگ های براق و مات استفاده نمایید و زیبایی را به آشپزخانه خود هدیه دهید.

 مقاوم در برابر حرارت و ضربه

  • کاشی بین کابینتی را انتخاب کنید که در برابر ضربه و همچنین حرارت مقاوم باشد، چرا که فضای آشپزخانه به دلیل وجود وسایل گرمایشی همیشه گرم است بخصوص در انتخاب کاشی های پشت اجاق گاز. ساخت آثار هنری با استفاده از کاشی های گوناگون: شما می توانید فضای بین کابینت را با کاشی های گوناگون پر کرده و اثر هنری با مدل خود بسازید، که زندگی در آن جریان داشته باشد.

 توجه به صفحه روی کابینت

  • اگر در انتخاب بین کابینتی مشکل دارید، سعی کنید اول روی انتخاب صفحه روی کابینت تمرکز کنید. صفحه روی کابینت اسب بارکش آشپزخانه شماست و می تواند مقدار زیادی از بودجه شما را به خود اختصاص دهد، پس در انتخاب آن دقت کنید. برای صفحه روی کابینت تنوع کمتری به نسبت بین کابینتی در طرح و رنگ وجود دارد. صفحه روی کابینت می تواند قبل از بین کابینتی نصب شود، پس شما قبل از ساخت کابینت خود باید تصمیم بگیرید.

 

آماده سازی رنگ برای نقاشی ساختمان

اگر تصمیم دارید که رنگ روغنی را پیاده سازی نمایید، بایستی حتما از باز بودن کامل پنجره ها مطمئن گردید. چراکه تینر افزوده شده به رنگ، دارای بویی ماندگار و در عین حال بسیار نامطبوع است. بسیاری توصیه می کنند که دیوارها را ترجیحا با رنگ پلاستیک رنگ آمیزی نماییم. با این حال اگر کودک خردسالی در منزل دارید که ممکن است بر روی دیوارها نقاشی بکشد، احتمالا رنگ روغن گزینه ی مناسب تری خواهد بود.

 در ادامه پس از این که نوع، جنس و رنگ دلخواه خود را انتخاب نمودید، بایستی اقدام به آماده سازی رنگ نمایید. برای این منظور شما می بایست رنگ را در ظرفی جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان نمایید. این نکته را نیز از یاد نبرید که رنگ به خوبی و به صورت یکنواخت مخلوط گردیده باشد. هم چنین بایستی غلظت آن به اندازه کافی بوده و پس از هر مرتبه رنگ آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک به یک شکل باشد. متاسفانه برخی به این نکته توجه نداشته و یک بار قلم مو را از بالا به پایین و بار دیگر نیز از چپ به راست حرکت می دهند. به منظور پوشش بهتر، توصیه می گردد که یک دست رنگ به صورت کامل از یک جهت اجرا گشته و دست دوم نیز به صورت کامل به جهت عمودی روی آن اجرا گردد.

نقاشی ساختمان را از کجا شروع کنیم؟

شاید یکی از متداول ترین سوالات برای بسیاری از عزیزان علاقه مند به نقاشی ساختمان در تهران ، بخش شروع و استارت آن است. لازم به ذکر است که در این مورد، بسیاری از نقاشان به صورت سلیقه ای عمل می کنند. با این حال در اینجا می خواهیم انجام این کار را به صورت اصولی برای شما عزیزان یادآور شویم.

گام اول: رنگ آمیزی و نقاشی سقف (نقاشی ساختمان با غلطک)

اگر قصد دارید که کار نقاشی ساختمان در غرب تهران را برای ساختمان خود انجام دهید، بهترین کار این است که از رنگ آمیزی و نقاشی سقف ساختمان شروع کنید. شما می توانید برای رنگ آمیزی سقف از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده نمایید که در حال حاضر در تمام فروشگاه های رنگ و ابزارآلات موجود می باشد شایان ذکر است برای لیست قیمت نقاشی ساختمان به سایت یاور مراجعه کنید.


خدمات نقاشی ساختمان به نسبت سایر خدمات ساختمانی بارزترین نماینگر جلوه داخلی ساختمان است که در عین حال به نسبت سایر خدمات قیمت پائین تری هم دارد. شایان ذکر است پائین بودن هرینه نقاشی ساختمان به معنی پائین بودن کیفیت نقاشی منزل نمیباشد. بسیاری از کارفرمایان در مرحله نقاشی ساختمان بسیار حساسیت به خرج می دهند که به دلیل جلوه نمائی داخلی ساختمان این حساسیت منطقی و درست است بابد توجه داشت که نقاش ساختمان مرحله آخر کار را انجام می دهد و کیفیت کاری که در مراحل زیرین انجام شده در کیفیت کار نقاش ساختمان تاثیر مستقیم و اساسی دارد.

 شما به عنوان صاحب خانه و کارفرما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که بتوانید یک کار رنگی خوب را تحویل بگیرید. چون یک کار باکیقیت میتواند 7 تا 10 سال دوام داشته باشد و نیاز به دستکاری نباشد و یک کار بدونه کیفیت شما را به چالش اساسی مواجه کند که کمتر از 3 سال مجبور به رنگ آمیزی مجدد خواهید شد؛ و حتی به جای احساس آرامش به شما احساس بدی دست دهد.

مدت زمان شروع و خاتمه کار نقاش ساختمان در منزل یا محل کار شما در حالت متوسط بین 8 تا 15 روز میباشد و رنگ آمیزی ساختمان شما باید طول عمری بین 7 تا 10 سال پیدا کند. پس برای مدت یک یا دو هفته در انجام کار نقاشی ساختمان سعی کنید برای خود و نقاشتان مساله ای که باعث نارحتی و دلخوری است ایجاد نکنید

پس پیشنهاد میکنم اگر برای کارتان حساسیت دارید حتما نقاشی که به تجربه و کارش اطمینان پیدا کردید (با معرفی دوستان - اطمینان به واسطه قرارداد – بررسی سوابق کاری – اتحادیه نقاشان ساختمان ) را انتخاب کنید تا به نقاشی ساختمان اطمینان داشته باشید چون اگر نقاشی را انتخاب کنیدکه به خدماتش به اطمینان نرسیده باشید؛ مطمنا برای خود و نقاشتان چند روزه ناخوشایند و چندین سال شک به کیفیت کارش را مهیا مکینید. .

 

نقاشی ساختمان

 

الف) سرویس نقاشی ساختمان در تهران در یاور  به ترتیب زیر انجام می‌شود
انجام کارهای لکه‌گیری و ترمیم بتونه‌ اولیه، سنباده کاری و آماده‌سازی برای آستر اولیه، اجرای لایه‌ اول آستر، لکه‌‌گیری و سنباده مجدد، اجرای لایه‌ دوم آستر، لکه‌گیری برای اجرای رنگ اصلی، پیاده‌سازی رنگ اصلی
ب) برخی از رنگ‌های اکریلیک قابل شستشو نیستند؛ اما کبال خود را ملزم می‌داند تا از رنگ‌های اکریلیک قابل شستشو استفاده کند.
پ) متخصصان نقاشی کبال معمولا برندهای رنگ سحر، هاویلوکس، هادی، پارس الوان، پارس بهار و پارس اطلس را برای نقاشی انتخاب می‌کنند.

 راهنمای قیمت

الف) قیمت نقاشی ساختمان بر اساس متراژ و کیفیت زیرسازی کار محاسبه می‌شود
ب) برای محاسبه هزینه‌ی نقاشی بر اساس متراژ، از ضرب طول در عرض اتاق‌ها استفاده می‌شود.
پ) هزینه‌ رنگ هم در قیمت‌ها لحاظ شده‌است؛ یعنی نیازی نیست رنگ را خودتان تهیه کنید و این کار بر عهده‌ی متخصص است.
ت) مواردی که خارج از سرویس روتین نقاشی کبال هستند و هزینه‌ی انجام آنها به صورت جداگانه دریافت می‌شود:

هزینه زیرسازی بیش از حد معمول (ترک‌های عمیق، شکستگی‌های طولانی، سطح گچی و ...): هر مترمربع بین ۱.۵ تا ۲ هزار تومان
هزینه‌ جداکردن کاغذ دیواری: هر مترمربع
۲ هزار تومان
هزینه‌ رنگ آمیزی نرده: هر متر (طول)
۱۲ هزار تومان
هزینه‌ رنگ آمیزی حفاظ کرکره‌ای: هر مترمربع
۲۴ هزار تومان
هزینه‌ رنگ آمیزی رادیاتور: هر متر (طول)
۱۲ هزار تومان
هزینه‌ی کارهایی از قبیل رنگ آمیزی در ورودی، رنگ آمیزی در پارکینگ، رنگ آمیزی در محوطه، اجرای تکنیک‌های خاص نقاشی، جابجا کردن مبلمان، جداکردن پرده و مواردی از این دست، به صورت توافقی محاسبه می‌شود.
هزینه نقاشی چارچوب پنجره‌ها به صورت جداگانه محاسبه و به قیمت نقاشی اضافه می‌شود. قیمت نقاشی هر واحد سطح از چارچوب پنجره معادل قیمت یک مترمربع از رنگ انتخابی است.

ث) حداقل سفارش نقاشی باید ۱۵۰ هزار تومان باشد
ج) قیمت‌ها بر اساس نرخنامه‌ سال
۱۳۹۷ محاسبه شده‌اند.

کاشی کاری

 مزایای یاور

·         نقاشان مجرب و حرفه‌ای

·         رعایت نظافت در طول نقاشی

·         قیمت مناسب و عادلانه

·         تضمین کیفیت نقاشی

 سوال‌های متداول

س: در نقاشی از چه برندهای رنگی استفاده می‌شود؟
ج: معمولا سعی می‌شود از برندهای ایرانی مطرح در بازار استفاده شود. برندهایی مثل رنگ سحر، رنگ هادی و هاویلوکس اصلی‌ترین انتخاب‌های نقاشان کبال هستند.

 

 

نقاشی

نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است. 
یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است. 

این مقاله بیشتر درباره نقاشی روی سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد.وقتی واژه نقاشی یا نقاشی کردن به میان می آید طبیعتاً پدیده ای در نظر ما مجسم می شود که از ترکیب رنگها به وجود آمده و به دست انسان ساخته شده است .

بعضی ها تصور می کنند که نقاشی یعنی تقلید طبیعت و انتظارشان از یک نقاش این است که هر آنچه می بیند به روی بوم منتقل سازد. این انتظار غلط راه را به روی خلاقیت هنری و گسترش اندیشه بسته و او را در چارچوب تقلید و دو باره سازی و و اقعیات محدود می سازد . 
نقاشی یعنی به وجود آوردن پدیده ای که وجود خارجی ندارد و هنرمند با ابزارهایی که در اختیار دارد آن پدیده را از نیستی به هستی در می آورد.

دو طرز بیان در هنر نقاشی موجود است:

نقاشی تصویری

و نقاشی انتزاعی.

ـ نقاشی تصویری :

این نقاشی شامل سبکهای متنوعی است. هنرمند با توجه به اشکال موجود مثل انسان ، حیوان ، درخت و میوه ترکیباتی می آفریند و با سلیقه ای که در رنگ آمیزی و ترکیب اشیاء به کار می برد اثری می آفریند که نمایشگر شکلهای شناخته شده است. نقاشانی که طبیعت را مدل قرار داده اند ( در هر زمان و مکتبی ) با وجود وفاداری به شکلهای طبیعی هرگز آنچه را که می بینند عیناً نقاشی نمی کنند بلکه طبیعت را از دیدگاه مخصوص به خود نشان می دهند و اثری به وجود می آورند که با وجود شباهت به طبیعت با آن متفاوت است. به عبارت دیگر نقاشی برداشت تصویری هنرمند از محیط اطراف خود می باشد و این تفاوت عمل هنرمند نقاش است با دوربین عکاسی که عیناً واقعیات را ثبت می کند.

ـ نقاشی انتزاعی:

عده ای از هنرمندان ماهر پس از یک سلسله تجربیات طولانی در زمینه نقاشی تصویری و ساده نمودن شکلهای طبیعت به این نتیجه رسیدند که بدون اشاره به طبیعت یعنی فقط از ترکیب فرم و رنگ هم می توان احساسات شاعرانه و ادراک هنری را بیان نمود. آثاری که به این شیوه آفریده شدند راه تازه ای را در بیان احساس از طریق نقاشی باز نموده و به دلیل آنکه کاملاٌ فرآورده فکر و اندیشه انسان می باشند و همانطور که می دانید، اندیشه یک عنصر مجرد است، این شیوه نقاشی را مجرد یا انتزاعی نام نهادند .
به بیان ساده تر نقاش هنرمند جهان را می نگرد و با نیروی عقل و احساس و چشمانی کنجکاو ماهیت آن را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه برداشت خود را در قالب تصاویر رنگین و یا رنگهایی در قالب فرمهایی بدون شکل تجسم می بخشد. 
منظور از آموزش نقاشی کسب مهارت در تجسم اشکال یا کپی کردن آثار دیگران نیست، بلکه هدف بیدار نمودن ذوق و سلیقه ذاتی و ایجاد نیروی آفرینندگی و ابداع در هنرجو است.

نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است. 
یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است. 
این مقاله بیشتر درباره نقاشی روی سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد.

قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است. ک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار زئیات کار موجود است. ین مقاله بیشتر درباره نقاشی وری سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد. تاریخ نقاشی قدیمی ترین نقاشی ها در دنیا که متعلق به حدود ۳۲۰۰۰ هزار سال قبل می باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ دانه سیاه حکاکی و رنگ شده اند، تصاویری از اسب ها ، کرگدن ها، شیرها، بوفالوها و ماموت ها را نشان می دهند. اینها نمونه هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند. امروزه ،بسیاری از آثار شناخته شده و مشهور هنری مانند مونالیزا نقاشی هستند. در حال حاضر اختلاف نظرهای جزئی در مورد کاملا هنری بودن آثاری که به روشهای غیر سنتی و با روش های غیر از شیوه های کلاسیک خلق می شوند وجود دارد.از لحاظ مفهومی هنرمندانی که از صدا ، نور ، آتش بازی ، چاپگرجوهرافشان ، پیکسل های صفحه مانیتور و حتی پاستل یا مواد دیگر استفاده می کنند، یا رنگهای آمیخته با زرده تخم مرغ را بکار می برند، یکسان هستند. در نتیجه به اغلب کارهای هنری ، نقاشی گفته می شود. درباره رنگ رنگ ترکیبی از رنگدانه ، حلال ، چسپاننده و در برخی موارد تسریع یا کند کننده ای برای خشک شدن ، بهبود دهنده بافت ، تثبت کننده و یا هر ماده اصلاح کننده دیگری است. قبل از آنکه رنگ بر روی بوم قرار گیرد، معمولا ابتدا آن را آغشته به نوعی زمینه یک لایه پوششی که معمولا از جنس جسو می باشد می کنند تا چسپندگی با رنگ را افزایش داده و حالت بافت سبدی بوم را برای جلوگیری از تراوش کاهش می دهد. با اینکه انتظار می رود رنگدانه هایی که برای نقاشی بکار می روند ثابت باشند، اما برخی از نقاشان از رنگهایی استفاده می کنند که دارای رنگدانه های فرار هستند.

ابزار مورد استفاده نقاش شامل انواع مختلفی است. از جمله :

قلم موی نقاشی کاردک پالت از جنس چوب یا پلاستیک که در هنگام نقاشی رنگ را روی آن قرار داده و استفاده می کنند اسفنج گیره سه پایه قوطی اسپری رنگ اسپری رنگی دارای هوای فشرده به این موارد می توان گچ ، مداد گرافیت ، پارچه کهنه یا دستمال کاغذ ی ، آینه  که گاهی برای تغییر زاویه دید و پرسپکتیو و گاهی نیز برای نقاشی شخص از خودش بکار می رود تربانتین یا هر رقیق کننده بی بوی دیگر که معمولاً به همراه روغن استفاه می شود ،مدل یا موضوع و شاید نور پردازی آتلیه را نیز اضافه نمود.

تکنیکهای نقاشی تکنیکهای نقاشی عبارتند از :

رنگ زنی غلیظ آبرنگ لعاب دادن نقاشی یا رنگ مومی  نقاشی یا رنگی که با موم آب کرده بسازند نقاشی دیواری که معروفترین نوع آن فرسکو می باشد. سایش و نقاشی نقطه ای فوماتو سامی – ای کلاژ نقاشی بر روی تخته نقاشی یا اسپری « گرافیتی نقاشی با مواد جدید نقاشی یا کامپیوتر حلال های رنگ حلال ماده ای است که رنگدانه در آن حل یا قرار داده می شود. تقریباً تمامی حلالهای طراحی در نقاشی نیز قابل استفاده هستند. برخی از آنها عبارتند از : رنگ روغن ، شامل رنگهای جدید قابل اختلاط با آب رنگ اکریلیک سایه روشن رنگ انگشتی مرکب پاستل ، شامل پاستل خشک ، پاستل روغنی و موادهای پاستل تمپرا رنگهای آمیخته تا زرده تخم مرغ رنگ مومی آبرنگ سبک های معروف نقاشی سبک های نقاشی می توانند با روشهای بکارگیری و یا با توجه به جنبش هنری که بیشترین تطبیق را با مشخصات غالب و حاکمی که نقاشی نشان می دهد دارند، مشخص شوند. سبک های معروف عبارتند از: رئالیسم (واقع گرایی) امپرسیونیسم (برداشت گرایی) پوینتولیسم هنر ابتدایی کوبیسم (حجم گری) مدرنیسم (نوگرایی) آبستره (انتزاعی) پست مدرنیسم (فرا نوین) آوانگارد (پیشگام ، وابسته به مکتب های هنری نوین و غیر سنتی)

ساختار گرایی کتاره سخت گرافیتی نقاشی اصیل ایرانی اصطلاحات معمول نقاشی این اصطلاحات عبارتند از :

تمثیل بادگن پوینیلیسم (گذاشتن نقطه های رنگین روی سطح سفید) فانتزی نقاشی فیگور (پیکر) تصویر سازی صنعتی منظره طبیعت گرا چهره علمی تخیلی طبیعت بی جان سورئالیسم (فرا واقع گرایی) جنگ .

درباره رنگ

رنگ ترکیبی از رنگدانه ، حلال ، چسپاننده و در برخی موارد تسریع یا کند کننده ای برای خشک شدن ، بهبود دهنده بافت ، تثبت کننده و یا هر ماده اصلاح کننده دیگری است. قبل از آنکه رنگ بر روی بوم قرار گیرد، معمولا ابتدا آن را آغشته به نوعی زمینه یک لایه پوششی که معمولا از جنس جسو می باشد می کنند تا چسپندگی با رنگ را افزایش داده و حالت بافت سبدی بوم را برای جلوگیری از تراوش کاهش می دهد. با اینکه انتظار می رود رنگدانه هایی که برای نقاشی بکار می روند ثابت باشند، اما برخی از نقاشان از رنگهایی استفاده می کنند که دارای رنگدانه های فرار هستند.

What is Art5 هنر نقاشی چیست؟

تاریخچه نقاشی در ایران

تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. 
نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند. 
همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد. 
در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند. 
مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی میکرد، یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود. 
نقاشی (Torfan) که در صحرای گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال ۸۴۰ تا ۸۶۰ بعد از میلاد. 
این نقاشی های دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش میدهند. همچنین تصاویر شاخه های درختی در این نقاشی ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند. 
مینیاتورهای ایرانی (طرح های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال ۱۲۸۵ میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه های جنگ و شکار تزئین شدند. 
چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنری، مهمترین انگیزه برای هنر نقاشی در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائی چینی و نقاشان ایرانی بوجود آمده است. کاشی 
از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندان ایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند.

کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به “هنر روشن سازی”. هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت. 
مینیاتورهای مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهای نقاشی های معمولی پیش از دوره اسلامی را گم کرده است. این نقاشی های اولیه و بدعت کارانه فشار هنری لازم را ندارند. 
مینیاتورهای مدرسه بغداد اصلاً متناسب نیستند. تصاویر نژاد سامی را نشان میدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشی را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آیین تازه ای را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه های مخصوص این مدرسه، در طرح حیوانات و با تصاویر شرح دادن داستانها است. 
اگر چه مدرسه بغداد، هنر پیش از دوره اسلامی را تا حدی در نظر گرفته بود، که بسیار سطحی و بدوی بود، در همان دوره هنر مینیاتور ایرانی در تمام قلمرو اسلامی از آسیای دور تا آفریقا و اروپا پخش شده بود. 
از میان کتابهای مصور به سبک بغداد میتوان به کتاب “کلیله و دمنه” اشاره کرد. تصاویر نامتناسب و بزرگتر از حد معمول رنگ شده است؛ و فقط رنگهای معدودی در این نقاشیها بکار رفته است. 
بیشتر کتابهای خطی قرن سیزدهم، افسانه ها و داستانها، با تصاویری از حیوانات و سبزیجات تزئین شده است. یکی از قدیمی ترین کتابهای کوچک طراحی شده ایرانی بنام “مناف الحیوان” در سال ۱۲۹۹ میلادی بوجود آمده است. این کتاب مشخصات حیوانات را شرح میدهد. در این کتاب تاریخ طبیعی با افسانه در هم آمیخته شده است.

موضوعات این کتاب که تصاویر بسیاری دارد، برای آشنایی با هنر نقاشی ایرانی بسیار مهم است. رنگها روشن تر و از روش مدرسه بغداد که روشی قدیمی بود جلوتر است. 
پس از هجوم مغولان، یک مدرسه جدید در ایران به نظر میرسید. این مدرسه تحت تأثیر از هنر چینی و سبک مغول بود. این نقاشی ها همه خشک و بی حرکت و خالص و یکسان، مانند سبک چینی است. 
بعد از حمله مغول به ایران، آنها تحت تأثیر از هنر ایرانی، نقاشان و هنرمندان را تشویق کردند. در میان نقاشی های هنرمندان ایرانی میتوان سبک مغول هم مشاهده کرد، لطافت ها، ترکیبات آرایشی، و خطوط کوتاه خوب که میتوان آنها را بشمار آورد. نقاشی های ایرانی بصورت خطی و نه ابعادی می باشد. هنرمندان در این زمینه از خود یک خلاقیت و اصالت نشان داده اند. 
هنرمندان مغول دادگاه سلطنتی نه فقط به تکنیک بلکه به موضوعات ایرانی هم احترام گذاشتند. یک بخش از کارشان شرح دادن به آثار ادبی ایران مانند شاهنامه فردوسی بود. میان موضوعات مختلف بیشترین علاقه آنها به تصویریسم (کتابهای با تصاویر زیاد) بود. 
بر خلاف مدارس مغول و بغداد بیشترین کارها از مدرسه هرات بجا مانده است. مؤسس این سبک نقاشی مدرسه هرات بود؛ که از نیاکان تیموریان بودند و این مدرسه را بخاطر محل تأسیس آن مدرسه هراتی نامیدند. 
متخصاص هنر نقاشی بر این باورند، که نقاشی در ایران در دوران تیموری به اوج خود رسیده بود. در طول این دوره استادان برجسته ای، همچون کمال الدین بهزاد، یک متد جدید را به نقاشی ایران عرضه کرد. در این دوره (تیموریان) که از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۵ میلادی به طول انجامید؛ هنر نقاشی و کوچک سازی به بالاترین درجه کمال رسیده و بسیاری از نقاشان مشهور عمرشان را بر سر اینکار گذاشته اند. 
دو کتاب با ارزش از زمان بایسغر باقی مانده است؛ یکی کتاب “کلیله و دمنه” و دیگری کتاب “شاهنامه”. هنر کوچک ایرانی در کتاب شاهنامه که در سال ۱۴۴۴ میلادی در شیراز رنگ آمیزی شده است، بخوبی مشخص است.
یکی از این طرح ها نشان دادن یک منظره زیبا از یک دادگاه ایرانی است که به سبک چینی رنگ آمیزی شده است. کاشی های سفید و آبی ایرانی همراه با فرشهای زیبای ایرانی بصورت هندسی نقش شده است. در یکی از کتابهای دستنویس “خمسه نظامی گنجوی”، سیزده مینیاتور زیبا بوسیله “میرک” کشیده شده است.

What is Art6 هنر نقاشی چیست؟
ساختگی بودن، حساسیت، و هنر نقاشی های بغداد از طرحهای کشیده شده در کتاب “خمسه نظامی” کاملا مشهود است. این قطعه با ارزش و فوق العاده هم اکنون در موزه بریتانیا قرار دارد. در این قسمت از معماران و مهندسان مشغول ساختمان سازی هستند. این نقاشی در سال ۱۴۹۴ میلادی در هرات نقاشی شده است. 
بهزاد، بهترین استاد سبک مدرسه هراتی، این هنر را بسیار بسط داد. او سبک را اختراع کرد که قبل از او هرگز استفاده نشده بود. 
یکی از برجسته ترین کارها کتاب شاهنامه فردوسی است که در کتابخانه گلستان ایران قرار دارد. این شاهنامه در زمان سلطان بایسغر که یکی از شاهزادگان تیموری بود؛ به سبک مدرسه هراتی نقاشی شده است. 
نقاشی های این کتاب از نگاه رنگ آمیزی و تناسب ترکیب دهنده تصاویر، در بالاترین حد زیبایی و استحکام قرار دارد. 
در دوران صفویه مرکزیت هنر به شهر تبریز آمد. و برخی از هنرمندان هم در شهر قزوین ماندگار شدند. اما اصل سبک نقاشی صفویه در شهر اصفهان بوجود آمد. 
مینیاتورهای ایرانی، در دوره صفویه در شهر اصفهان، از سبک چینی جدا شده و قدم در راهی جدید نهاد. این نقاشان بعدها به سبک طبیعی متمایل شدند. رضا عباسی مؤسس سبک “مدرسه نقاشی صفوی” بود. در نقاشی های دوران صفوی دگرگونی بسیار عالی در نقاشی ایرانی رخ داد. طرحهای این دوره یکی از بهترین و زیبا ترین و با سلیقه ترین طرحهای نقاشان ایرانی است که نشان دهنده ذوق نقاشان ایرانی است. 
مینیاتورهای خلق شده در این دوره(مدرسه صفوی)، هیچکدام منحصراً با هدف مزین کردن کتابها کشیده نشده اند. سبک صفوی بسیار بهتر و ملایم تر از سبک مدرسه تیموریان (هراتی) و مخصوصاً سبک مغولی است. 
در نقاشی نقاشان دوران صفوی آشکار شدن تخصص آنها در این رشته بوضوح مشخص است. بهترین معرف از این دوره نقاشی های هستند که در عمارت چهل ستون و عالی قاپو کشیده شده است. 
در نقاشی های صفوی، موضوع اصلی شکوه و زیبایی این دوره است. موضوعات نقاشی ها بیشتر حول محور بارگاه سلاطین، اشراف زادگان، کاخ های زیبا، مناظر زیبا و صحنه هایی از جنگ ها است. 
در این نقاشی ها انسانها با لباسهای پرخرج نخ کشی، صورتهایی زیبا و مجسمه های ظریف رنگین به طور پر هیجان روشن به تصویر کشیده شده است. هنر نقاشی در طول دوران صفوی هم زیاد و هم دارای کیفیت بهتر شد. در این نقاشی ها آزادی بیشتر و مهارت و دقت بیشتر مشهود است.

هنرمندان بیشتر به اصول کلی پرداخته و از جزئیات غیر ضروری اجتناب، که در شیوه هراتی و تبریزی بکار رفته بود، خودداری کردند. صافی خطوط، بیان زود احساسات و متراکم شدن موضوعات از مشخصات سبک نقاشی صفوی است. از آنجاییکه در اواخر دوران صفوی، از لحاظ جنبه فکری اختلافات جزئی در رنگ آمیزی بوجود آورد، میتوان به ظهور سبک اروپایی در این نقاشی ها پی برد. 
نقاشی های دوران قاجاریه (قرن شانزدهم میلادی) یک ترکیبی از سبک هنرهای اروپایی کلاسیک و سبک و تکنیک مینیاتورهای دوران صوفی است. در این دوران “محمد غفاری (کمال الملک)” سبک کلاسیک اروپایی را در ایران رواج داد. در این دوران سبکی از نقاشی بوجود آمد که بنام “قهوه خانه” شناخته شد. این نوع نقاشی یک پدیده جدید در تاریخ هنر ایرانی است. سبک “قهوه خانه” عامه پسند و مذهبی است. موضوعات این سبک بیشتر تصاویر پیامبران و امامان، شعائر مذهبی، جنگها و نام آوران ملی بودند. “قهوه خانه ها” رفته رفته جای خود را در بین مردم معمولی باز نمودند. 
در این مکان داستان سرایان و نقالان داستانهای حماسی و مذهبی را برای مردم بازگو میکردند. هنرمندان همان داستانها را بر روی دیوارهای این “قهوه خانه ها” نقاشی کرده بودند. قبلا در گذشته که پادشاهان و اشراف زادگان نقاشان را پشتیبانی میکردند؛ اما اینبار هنرمندان به درخواست مردم عادی آن مناظر را بر روی دیوارها میکشیدند و به این کار علاقمند بودند. 
در بیشتر این قهوه خانه ها این مناظر که بیشتر به درخواست عمومی بود رنگ آمیزی شده بود. زیباترین مثالها در موزه اصلی تهران و همینطور در بعضی از موزه های خصوصی داخل و خارج از کشور نگهداری میشود. نقاشی های ایرانی، یک نوع ملاحت را که بی شباهت به هر چیز دیگر است به تماشاگر عرضه میکند.

What is Art2 هنر نقاشی چیست؟
آنها یک ارتباط بیکران با داستانهای حماسی نگه داشته اند. نقاشی ایرانی، بعنوان یکی از بزرگترین سبکهای نقاشی در آسیا مطرح است. آسمان های روشن (آبی)، زیبایی شگفت انگیز شکوفه ها و در میان آنها انسانهایی که دوست میدارند و انسانهایی که تنفر دارند، خوشگذران و افسرده، به موضوعات مختلف نقاشان ایرانی شکل میدهند.
ایران به دنیا یک هنر مخصوص را عرضه کرده است که در نوع خودش بی مانند است. (Basil Gray )
تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. نقاشیها بوسیله (W.Semner) بر روی دیواره های ساختمانها در ملایر و فارس که به ۵۰۰۰ سال پیش تعلق دارند کشف شده است. 
نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند.

همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد. 
در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند. 
مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی میکرد، یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود. 
نقاشی (Torfan) که در صحرای گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است 
بسال ۸۴۰ تا ۸۶۰ بعد از میلاد. 
این نقاشی های دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش میدهند. همچنین تصاویر شاخه های درختی در این نقاشی ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند. مینیاتورهای ایرانی (طرح های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال ۱۲۸۵ میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه های جنگ و شکار تزئین شدند.
چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنری، مهمترین انگیزه برای هنر نقاشی در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائی چینی و نقاشان ایرانی بوجودامده است.

از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندان ایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند. 
کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به “هنر روشن سازی”. هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت. 
مینیاتورهای مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهای نقاشی های معمولی پیش از دوره اسلامی را گم کرده است. این نقاشی های اولیه و بدعت کارانه فشار هنری لازم را ندارند. مینیاتورهای مدرسه بغداد اصلاً متناسب نیستند. تصاویر نژاد سامی را نشان میدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشی را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آیین تازه ای را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه های مخصوص این مدرسه، در طرح حیوانات و با تصاویر شرح دادن داستانها است. 
اگر چه مدرسه بغداد، هنر پیش از دوره اسلامی را تا حدی در نظر گرفته بود، که بسیار سطحی و بدوی بود، در همان دوره هنر مینیاتور ایرانی در تمام قلمرو اسلامی از آسیای دور تا آفریقا و اروپا پخش شده بود.

از میان کتابهای مصور به سبک بغداد میتوان به کتاب “کلیله و دمنه” اشاره کرد. تصاویر نامتناسب و بزرگتر از حد معمول رنگ شده است؛ و فقط رنگهای معدودی در این نقاشیها بکار رفته است. 
بیشتر کتابهای خطی قرن سیزدهم، افسانه ها و داستانها، با تصاویری از حیوانات و سبزیجات تزئین شده است. یکی از قدیمی ترین کتابهای کوچک طراحی شده ایرانی بنام “مناف الحیوان” در سال ۱۲۹۹ میلادی بوجود آمده است. این کتاب مشخصات حیوانات را شرح میدهد. در این کتاب تاریخ طبیعی با افسانه در هم آمیخته شده است. 
موضوعات این کتاب که تصاویر بسیاری دارد، برای آشنایی با هنر نقاشی ایرانی بسیار مهم است. رنگها روشن تر و از روش مدرسه بغداد که روشی قدیمی بود جلوتر است. 
پس از هجوم مغولان، یک مدرسه جدید در ایران به نظر میرسید. این مدرسه تحت تأثیر از هنر چینی و سبک مغول بود. این نقاشی ها همه خشک و بی حرکت و خالص و یکسان، مانند سبک چینی است. 
بعد از حمله مغول به ایران، آنها تحت تأثیر از هنر ایرانی، نقاشان و هنرمندان را تشویق کردند. در میان نقاشی های هنرمندان ایرانی میتوان سبک مغول هم مشاهده کرد، لطافت ها، ترکیبات آرایشی، و خطوط کوتاه خوب که میتوان آنها را بشمار آورد. نقاشی های ایرانی بصورت خطی و نه ابعادی می باشد. هنرمندان در این زمینه از خود یک خلاقیت و اصالت نشان داده اند. 
هنرمندان مغول دادگاه سلطنتی نه فقط به تکنیک بلکه به موضوعات ایرانی هم احترام گذاشتند. یک بخش از کارشان شرح دادن به آثار ادبی ایران مانند شاهنامه فردوسی بود. میان موضوعات مختلف بیشترین علاقه آنها به تصویریسم (کتابهای با تصاویر زیاد) بود.

سبک های معروف نقاشی

سبک های نقاشی می توانند با روشهای بکارگیری و یا با توجه به جنبش هنری که بیشترین تطبیق را با مشخصات غالب و حاکمی که نقاشی نشان می دهد دارند، مشخص شوند. سبک های معروف عبارتند از:

• رئالیسم (واقع گرایی) 
• امپرسیونیسم (برداشت گرایی) 
• پوینتولیسم 
• هنر ابتدایی 
• کوبیسم (حجم گری) 
• مدرنیسم (نوگرایی) 
• آبستره (انتزاعی) 
• پست مدرنیسم (فرا نوین) 
• آوانگارد (پیشگام ، وابسته به مکتب های هنری نوین و غیر سنتی) 
• ساختار گرایی 
• کتاره سخت 
• گرافیتی 
• نقاشی اصیل ایرانی

اصطلاحات معمول نقاشی

• تمثیل 
• بادگن 
• پوینیلیسم (گذاشتن نقطه های رنگین روی سطح سفید) 
• فانتزی 
• نقاشی فیگور (پیکر) 
• تصویر سازی 
• صنعتی 
• منظره 
• طبیعت گرا 
• چهره 
• علمی تخیلی 
• طبیعت بی جان 
• سورئالیسم (فرا واقع گرایی) 
• جنگ