honary

honary

honary

honary

انواع رنگ‌های روغنی در نقاشی ساختمان

انواع رنگ‌های روغنی در نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.
 

رقیق کننده های رنگ روغنی :

 رنگهای روغنی به وسیله تینر روغنی(در صورت نبود بنزین ونفت) رقیق می‌شوند و رنگها هوا خشک هستند
درنقاشی ساختمان  برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود. مزیت مهم رنگهای روغنی نسبت به سایر پوشش ها به دلیل میکروب کشی و ضد عفونی کننده ساختمان می باشد و برای همین هم با وجود این همه رقابت بین کارخانه های رنگ و سایر پوشش ها این کارخانه های رنگ هستند که در طول سالها به تولید رنگ مشغولند.
 

رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم می شود:

این رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه می‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پیستوله و غلطک می‌باشند رنگهای روغنی حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهایی خشک شوند و برای خشک شدن سطحی در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است. البته دمای هوا تاثیر زیادی دارد. در نقاشی ساختمان برای دیوارها اصولا روغنی نیمه مات استفاده می کنند.
رنگهای روغنی براق در نقاشی ساختمان بدلیل استحکام و بهداشتی بودن  نسبت به رنگهای روغنی مات در مکانهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطک می‌باشد

 

نقاش ساختمان:

داشتن یک نقاش ساختمان با تجربه ومتخصیص وآموزش دیده زیر نظر مهندسین رنگ ودکوراسیون ، در انتخاب رنگ مناسب نسبت به محل کار ومنزل ...به  شما کمک می کند،تا از نقاشی ساختمان لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.