honary

honary

honary

honary

8ترفند برای رنگ آمیزی خانه های کوچک

هدف بیشتر افرادی که خانه کوچکی را خریداری یا اجاره کرده اند این است که این فضا با روحیات شان همخوانی داشته و در چشم افراد خانواده جذاب باشد. بر خلاف تصور عموم اگر تمام دیوارهای خانه سفید باشد فضا بزرگ تر به نظر نخواهد رسید به همین دلیل قصد داریم شما را با توصیه هایی از متخصصان طراحی داخلی در مورد کاربرد رنگ ها برای تزئین خانه آشنا کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای بزرگ نشان دادن فضا انتخاب رنگ های روشن است. در مرحله بعد باید به سراغ رنگ های متضاد و زنده تری بروید و در لابه لای فضای خانه از رنگ هایی مانند زرد، آبی و سبز استفاده کنید. البته یادتان باشد که تجمع این رنگ ها در کنار هم چندان جالب نیست و بهتر است فضای خالی بین رنگ ها را داشته باشید. ترکیب رنگ های تند با فضای منفی در بزرگ جلوه دادن خانه شما نقش مهمی دارد.

اگر در خانه شما یک راهرو وجود دارد که به اتاق نشیمن ختم می شود بهتر است رنگ راهرو را تیره تر در نظر بگیرید. در این صورت بعد از عبور از راهروی تاریک فضای روشن اتاق نشیمن وسیع و جا دارتر به نظر می رسد.

گاهی اوقات اگر یکی از دیوارها را تیره تر در نظر بگیرید فضای کوچک خانه شما بزرگ تر دیده می شود. از رنگ های تیره و پررنگ نترسید. بعضی وقت ها انتخاب یک رنگ تیره تر برای یکی از دیوارها سبب می شود که این دیوار به مرکز توجه تبدیل شده و دورتر به نظر برسد. با این ترفند فضا بزرگ تر نشان داده می شود.

برای اینکه آپارتمان تان را به بخش های مختلف تفکیک کنید، مثلا بخشی را به میز کار اختصاص دهید، فقط کافی است برای دیوار آن قسمت رنگ متفاوتی در نظر بگیرید. البته بهترین کار این است که این رنگ با سایر دیوارها تضاد زیادی نداشته و از همان خانواده اما کمی تیره یا روشن تر باشد.

آشپزخانه یکی از فضاهای عالی است که می توانید رنگ های مختلف را داخل آن امتحان کنید.بهتر است بشقاب های چینی تزئینی را روی دیوار بیاویزید. در این صورت در استفاده از فضا صرفه جویی می کنید و البته رنگ های بیشتری را در آشپزخانه نمایش می دهید. اگر در مراحل اولیه ساخت آپارتمان هستید کاشی ها را رنگی انتخاب کنید و از به کاربردن رنگ های تند نترسید. در اینجا هم می توانید رنگ یک دیوار را متفاوت انتخاب کنید. چیدن ظروف ادویه روی پیشخوان و استفاده از ادویه هایی با رنگ های مختلف هم یک راه دیگر برای داشتن آشپزخانه ای شاد و رنگارنگ است.

اگر رنگ سقف را کمی تیره تر در نظر بگیرید و این رنگ تیره را تا ۳۵سانتیمتری بالای دیوار ادامه دهید فضا بزرگ تر به نظر می آید. اگر در بخش پایینی دیوار راه راه های متالیک را در زمینه ای روشن تر به کار ببرید نتیجه کارتان به مراتب رضایت بخش تر می شود.

یکی از موثرترین راه ها برای تغییر رنگ خانه ،رنگ آمیزی دیوارهاست. این روزها رنگ هایی هم در بازار موجودند که بدون بو هستند و زودتر خشک می شوند اما هزینه خریدشان بیشتر است. اگر امکان رنگ آمیزی دیوارها به هر دلیلی برایتان وجود ندارد می توانید با کمک تابلوهای نقاشی بزرگ، یک بوم از رنگ های مورد نظر یا حتی به کمک پارچه های رنگی روی دیوار رنگ های تازه ای به وجود آورید. در این صورت هر زمان که آمادگی داشتید یا به خانه دیگری نقل مکان کردید می توانید به سراغ قلم مو و قوطی های رنگ بروید.

برای رنگ دیوار ها و اجزای دکوراسیونی خانه هر رنگی را که انتخاب می کنید، یک شیء مشکی هم در فضای خانه قرار دهید. یک جسم سیاه مانند آباژور، مجسمه، جا شمعی و ... سبب می شود که سایر رنگ های خانه بهتر به چشم بیایند. این نکته را حتما امتحان کنید تا ببینید در بهتر شدن فضا چه تاثیر مثبتی دارد.

تمیز کردن توالت با نوشابه

آیا توالت منزل شما قم پر از لکه و رسوب آهک است و شما هیچ تمیزکنندهای در دسترس ندارید؟ یا دنبال محلولهای تمیزکننده ارزان و غیر سمی می‌گردید؟ نگران نباشید، فقط یخچال را باز کنید و نوشابه سیاه را بردارید.

ماده‎ای را برای تمیز کردن به شما معرفی می‎کنیم که هیچ کس فکر آن را هم نمی‎کند، حتی افراد لوله بازکنی و تخلیه چاه. حتی شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه نیز فکر استفاده از نوشابه را هم نمیکنند.

شاید بسیار شنیده باشید که نوشابه برای نظافت و تمیز کردن مواد خاص کاربرد دارد. اما این‎ها فقط شنیده‎ها بوده‎اند. ما در این مقاله می‎خواهیم این روش را عملی برای شما توضیح دهیم. 

اگر مشکلی با چاه خود دارید و یا لوله‎های فاضلاب شما مسدود شده است و خودتان تجربه کار را ندارید، کار را به افراد زبده بسپارید. اگر تخصص ندارید هیچگاه خودتان دست به کار نشوید. کار تخلیه چاه و لوله بازکنی را به افراد با تجربه بسپارید.

برای تمیز کردن توالت و سرویس بهداشتی با نوشابه باید مراحل زیر را انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر برسید. همچنین نوشابه یک ماده مناسب برای بازکردن گرفتگی لوله و همچنین لوله بازکنی می‌باشد.

 

۱- برای شروع نوشابه سیاه را داخل کاسه توالت بریزید. آن را بروی دیواره بریزید و سپس به سمت لکهها جریان دهید و در نهایت داخل کاسه بریزید.

۲- بگذارید نوشابه حداقل به مدت یک ساعت داخل کاسه توالت باقی بماند. اسید موجود در نوشابه لکهها را از بین میبرد. بهتر است این کار را شب انجام دهید تا نوشابه تمام طول شب را در محل مورد نظر باقی بماند. برای تمیزی بیشتر اجازه بدهید نوشابه تمام طول شب آنجا بماند.

۳- به دلخواه خود، توالت را با برس تمیز کنید. اگر تعداد زیادی لکه سمج وجود دارند و از بین نمی‎روند شما باید آنها را قبل از رفتن به مرحله بعد با برس تمیز کنید.

۴- سیفون را بکشید. در نهایت بعضی از لکههای آهکی با فسفریک اسید نوشابه محلول میشوند.

۵- اگر مشکل همچنان باقی بود از تمیزکنندههای معمولی توالت استفاده کنید. همچنانکه نوشابه میتواند لجن و لکههای کاسه تولت شما را تمیز کند یک ماده تمیز کننده موثر نیست. نوشابه به خاطر مواد اسیدی خود این کار را به خوبی انجام میدهد. شکر موجود در نوشابه میتواند چسبندگی کاسه توالت را از بین ببرد و محیط مناسبی برای باکتریها ایجاد کند. در اینجا تعداد دیگر از محلولها تمیز کننده وجود دارد که شما می‌توانید استفاده کنید.


- نصف پیمانه سرکه و ربع پیمانه جوش شیرین (یا دو قاشق چای خوری بوراکس) داخل نصف گالن (دو لیتر) آب مخلوط کنید. آن را داخل کاسه تولت ذخیره کنید، یک ساعت قبل از کشیدن سیفون صبر کنید.
- برای از بین بردن قارچها یک قسمت هیدروژن پراکسید با دو قسمت آب را داخل بطی اسپری مخلوط کنید. به قسمتهای قارچی اسپری بزنید، حداقل یک ساعت صبر کنید و محلول قارچها را بخراشید.

تخلیه چاه و امور مربوط به چاه را به افراد متخصص بسپارید. تخلیه چاه فوری و سریع را فقط افراد زبده می‎توانند انجام دهند. تخلیه چاه سریع و آسان با ابزارهای مخصوص تخلیه چاه امکان‎پذیر است.

انواع رنگ‌های روغنی در نقاشی ساختمان

انواع رنگ‌های روغنی در نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.
 

رقیق کننده های رنگ روغنی :

 رنگهای روغنی به وسیله تینر روغنی(در صورت نبود بنزین ونفت) رقیق می‌شوند و رنگها هوا خشک هستند
درنقاشی ساختمان  برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود. مزیت مهم رنگهای روغنی نسبت به سایر پوشش ها به دلیل میکروب کشی و ضد عفونی کننده ساختمان می باشد و برای همین هم با وجود این همه رقابت بین کارخانه های رنگ و سایر پوشش ها این کارخانه های رنگ هستند که در طول سالها به تولید رنگ مشغولند.
 

رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم می شود:

این رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه می‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پیستوله و غلطک می‌باشند رنگهای روغنی حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهایی خشک شوند و برای خشک شدن سطحی در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است. البته دمای هوا تاثیر زیادی دارد. در نقاشی ساختمان برای دیوارها اصولا روغنی نیمه مات استفاده می کنند.
رنگهای روغنی براق در نقاشی ساختمان بدلیل استحکام و بهداشتی بودن  نسبت به رنگهای روغنی مات در مکانهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطک می‌باشد

 

نقاش ساختمان:

داشتن یک نقاش ساختمان با تجربه ومتخصیص وآموزش دیده زیر نظر مهندسین رنگ ودکوراسیون ، در انتخاب رنگ مناسب نسبت به محل کار ومنزل ...به  شما کمک می کند،تا از نقاشی ساختمان لذت ببرید.

کاشی کاری

خرید کاشی و سرامیک

 

کاشی کاری یکی از کم هزینه ترین ، چشم گیر ترین روشهای موثر در ایجاد حس تازگی در سرویس بهداشتی و آشپزخانه میباشد، قطعا با نقل مکن و خریداری یک واحد جدید یا تصمیم به بازسازی اولین چیزی که همسر شما مطالبه میکند تعویض کاشی سرویس بهداشتی است.

قبل از انتخاب کاشی و سرامیک به دقت فکر کنید. رو به جلو برنامه ریزی کنید. کاشی هایی که شما می خرید، چندین سال حتی تا یک دهه همراه شما هستند. چیز ارزان همیشه اقتصادی نیست و انتخاب گران بهاترین کالا نیز بهترین حالت نیست.
خواسته ها و گزینه های خود را در نظر بگیرید، از نمونه کار های موجود در اینترنت استفاده کنید؛ از مشاوره کاشی کار و فروشندگان کاشی استفاده کنید. قبل از نصب کاشی های سرامیکی، مطمئن شوید که شما بهترین کاشی کار را برای این کار به خدمت گرفته اید. کاشی کار ماهر پیدا کنید و گواهینامه ی مهارت فنی حرفه ای و کارهای قبلی او را بررسی کنید. حتی بخواهید نمونه کار را نشان شما دهد.

 

راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

شیر آلات بهداشتی مخصوصا شیر سینک ظرفشویی بعد از مدتی به دلیل استفاده زیاد و بسته به نوع و کیفیت آلیاژ ساخت دچار مشکلاتی از جمله نشتی ، گرفتگی ،کدر شدن و از بین رفتن آبکاری می شوند و در بعضی اوقات به دلیل تغییر دکوراسیون نیاز به تعویض دارند . با ما همراه شوید تا راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه و سرویس بهداشتی را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم .

شیر ظرفشویی

شیر ظرفشویی

مراحل تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه و سرویس بهداشتی

خرید شیر مناسب

برای خرید شیر آلات بهداشتی لازم است به نکاتی همچون نشان استاندارد ، سایز و ارتفاع مناسب با سینک ، مقدار فشار آب خروجی ، راحتی باز و بسته شدن شیر آب گرم و سرد در کنار زیبایی محصول توجه کنید .

ابزار آلات مورد نیاز

برای تعویض شیر ظرفشویی تنها به یک آچار فرانسه و یک ظرف مانند کاسه یا سطل نیازمندیم .

خارج کردن وسایل اضافه داخل کابینت زیر سینک

به جهت دست و پا گیر بودن لجلوگیری از خیس شدن لوازم داخل کابینت لازم است قبل از هر کاری آنها را خارج نمایید .

بستن آب ورودی

در زیر کابینت اگر نگاه کنید متوجه دو عدد شیر پیسوار می شوید که بین لوله های ورودی آب سرد و گرم و شلنگ مرتبط به شیر ظرفشویی می شوید . هردو آنها را بسته و تست کنید که آب از شیر ظرفشویی خارج نشود .

جدا کردن شلنگ ها از شیر

توسط آچار فرانسه هر دو شلنگ ورودی آب را از شیر ظرفشویی جدا نمایید و سر شلنگ ها را داخل ظرفی که آماده کرده بودید بگذارید تا از خروج آب به داخل کابینت جلوگیری کنید .

باز کردن شیر قدیمی

در این مرحله بسته به نوع شیر ممکن است از یک مهره یا دو مهره برای اتصال شیر به سینک ظرفشویی استفاده شده باشد . آنها را توسط آچار فرانسه باز کرده و شیر را کنار بگذارید .

تعویض شیر ظرفشویی

تعویض شیر ظرفشویی

تمیز کردن سینک ( محل قرار گیری پایه های شیر )

بدون شک زیر پایه های شیر قدیمی جرم گرفته و یا ممکن است دچار زنگ زدگی و آلودگی هایی باشد . با مواد پاک کننده مخصوص سینک جرم و کثیفی های زیر پایه ها را تمیز کنید .

نصب شیر ظرفشویی جدید

شیر خریداری شده شما بسته به نوع آن دارای اتصالاتی می باشد . همچنین در بسته بندی آن یک بروشور یا راهنمای تعویض شیر نیز وجود دارد . آنها را از جعبه خارج نمایید .

مهره یا مهره های شیر جدید را برداشته و شلنگهای ورودی آب را از داخل آن عبور دهید  . در بیشتر شیر آلات برای جلوگیری از نشت آب به داخل کابینت از دو واشر ( اورینگ ) پلاستیکی استفاده می شود که یکی از آنها زیر و دیگری روی سینک قرار می گیرد ولی در بعضی از شیر ها ممکن است یک عدد از این واشرها و فقط در روی سینک استفاده شود . چنانچه شیر خریداری شده دارای دو واشر بود یکی از آنها را برداشته و شلنگها را از داخل آن عبور دهید .

حالا شلنگها را از داخل سوراخ سینک ظرفشویی و واشر بالایی عبور دهید و به انتهای شیر متصل کنید . سپس با آچار فرانسه اتصالات شلنگها را محکم کرده و شیر را روی سینک قرار دهید .

مهره مخصوص نگهداری شیر بر روی سینک را محکم کنید و با آچار سفت نمایید . به این نکته توجه کنید که لازم نیست خیلی فشار به آن وارد کنید و همینقدر که شیر روی سینک تکان نخورد کافی است .

حال شیر های ورودی آب را باز کنید و چک کنید که اتصالات شما نشتی نداشته باشد .

کار تمام است ، از شیر جدید لذت ببرید .