honary

honary

honary

honary

راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

شیر آلات بهداشتی مخصوصا شیر سینک ظرفشویی بعد از مدتی به دلیل استفاده زیاد و بسته به نوع و کیفیت آلیاژ ساخت دچار مشکلاتی از جمله نشتی ، گرفتگی ،کدر شدن و از بین رفتن آبکاری می شوند و در بعضی اوقات به دلیل تغییر دکوراسیون نیاز به تعویض دارند . با ما همراه شوید تا راهنمای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه و سرویس بهداشتی را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم .

شیر ظرفشویی

شیر ظرفشویی

مراحل تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه و سرویس بهداشتی

خرید شیر مناسب

برای خرید شیر آلات بهداشتی لازم است به نکاتی همچون نشان استاندارد ، سایز و ارتفاع مناسب با سینک ، مقدار فشار آب خروجی ، راحتی باز و بسته شدن شیر آب گرم و سرد در کنار زیبایی محصول توجه کنید .

ابزار آلات مورد نیاز

برای تعویض شیر ظرفشویی تنها به یک آچار فرانسه و یک ظرف مانند کاسه یا سطل نیازمندیم .

خارج کردن وسایل اضافه داخل کابینت زیر سینک

به جهت دست و پا گیر بودن لجلوگیری از خیس شدن لوازم داخل کابینت لازم است قبل از هر کاری آنها را خارج نمایید .

بستن آب ورودی

در زیر کابینت اگر نگاه کنید متوجه دو عدد شیر پیسوار می شوید که بین لوله های ورودی آب سرد و گرم و شلنگ مرتبط به شیر ظرفشویی می شوید . هردو آنها را بسته و تست کنید که آب از شیر ظرفشویی خارج نشود .

جدا کردن شلنگ ها از شیر

توسط آچار فرانسه هر دو شلنگ ورودی آب را از شیر ظرفشویی جدا نمایید و سر شلنگ ها را داخل ظرفی که آماده کرده بودید بگذارید تا از خروج آب به داخل کابینت جلوگیری کنید .

باز کردن شیر قدیمی

در این مرحله بسته به نوع شیر ممکن است از یک مهره یا دو مهره برای اتصال شیر به سینک ظرفشویی استفاده شده باشد . آنها را توسط آچار فرانسه باز کرده و شیر را کنار بگذارید .

تعویض شیر ظرفشویی

تعویض شیر ظرفشویی

تمیز کردن سینک ( محل قرار گیری پایه های شیر )

بدون شک زیر پایه های شیر قدیمی جرم گرفته و یا ممکن است دچار زنگ زدگی و آلودگی هایی باشد . با مواد پاک کننده مخصوص سینک جرم و کثیفی های زیر پایه ها را تمیز کنید .

نصب شیر ظرفشویی جدید

شیر خریداری شده شما بسته به نوع آن دارای اتصالاتی می باشد . همچنین در بسته بندی آن یک بروشور یا راهنمای تعویض شیر نیز وجود دارد . آنها را از جعبه خارج نمایید .

مهره یا مهره های شیر جدید را برداشته و شلنگهای ورودی آب را از داخل آن عبور دهید  . در بیشتر شیر آلات برای جلوگیری از نشت آب به داخل کابینت از دو واشر ( اورینگ ) پلاستیکی استفاده می شود که یکی از آنها زیر و دیگری روی سینک قرار می گیرد ولی در بعضی از شیر ها ممکن است یک عدد از این واشرها و فقط در روی سینک استفاده شود . چنانچه شیر خریداری شده دارای دو واشر بود یکی از آنها را برداشته و شلنگها را از داخل آن عبور دهید .

حالا شلنگها را از داخل سوراخ سینک ظرفشویی و واشر بالایی عبور دهید و به انتهای شیر متصل کنید . سپس با آچار فرانسه اتصالات شلنگها را محکم کرده و شیر را روی سینک قرار دهید .

مهره مخصوص نگهداری شیر بر روی سینک را محکم کنید و با آچار سفت نمایید . به این نکته توجه کنید که لازم نیست خیلی فشار به آن وارد کنید و همینقدر که شیر روی سینک تکان نخورد کافی است .

حال شیر های ورودی آب را باز کنید و چک کنید که اتصالات شما نشتی نداشته باشد .

کار تمام است ، از شیر جدید لذت ببرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.